http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

torsdag 13 oktober 2016

Enkelt att tillverka keramikverktyg


Till workshopen på lördag har jag tillverkat keramikverktyg. Blompinnar och andra tunna träbitar är lätt att tälja till i ändarna och blir bra modelleringspinnar.


En trasig tumstock blev passare.....


Skärtråd att dela leran med är enkelt att göra  genom att ta isär en tvättklämma och knyta fast stark fiskelina i spåret där metallklämman suttit.


Sen har jag samlat ihop diverse spik, skruv, muttrar mm. som jag tänker kan användas till att göra mönster i leran med, genom att rista, göra hål eller stämpla.





1 kommentar:

  1. Jag anvænder en nedstrykarklinga som jag har bedt en smedja at bøja så at den kan anvændas til avdrejningsjærn jættepraktiskt arbetslønnen var på 100dk kr

    SvaraRadera