http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

lördag 28 februari 2015

Mer återbruk


Jag blev inspirerad av Monthlymakers februaritema: Återbruk, till att göra en matta. Såg några bilder på virkade runda mattor av t-shirts men jag gillar att sticka så jag testade det.


När jag ska handla försöker jag komma ihåg att ta med tygkassar, ändå har vi en låda full med plastpåsar i köket, de måste man ju använda till något.


Jag klippte 4 cm breda remsor av dem....


Därefter knöt jag ihop remsorna och tog fram stickor nr 12.


Det gick bra att sticka med plast, det är ju lite töjbart och det är roligt att sticka med stora stickor för då går det snabbt!


En plastmatta till badrummet blev det.












4 kommentarer:

  1. Ooh, men gjorde du en rund då eller stickade du den fyrkantig? Vill gärna se en bild på hur den blev till sist :) Jag har virkat en del runda t-shirtmattor men tänkt en på att göra fyrkantiga (lite mormorsrute-style) också. Kul att du testade med plastpåsar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stickade en vit fyrkant, men funderar på att sticka 3 till i olika färger och sy ihop till ett rutmönster, eftersom den första blev i minsta laget. Tänker att mattan kanske blir lite roligare med färg och mönster,

      Radera
  2. Riktigt läckert måste jag säga!

    SvaraRadera