http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

fredag 23 januari 2015

Pågående arbete


Under en ganska lång period har jag koncentrerat mig på att arbeta med skulpterade fat och skålar. Det här "fatet" är inte bränt ännu och kommer bli glaserat i rosa eller grönt, vad tycker ni?
Från början var bladmönstret som en reliefdekor men ju fler fat jag har gjort desto mindre fat och mer dekor och nu är bara dekoren kvar + luft. Men luften är så bra form tycker jag för då kommer skuggorna fram.



Dessutom är jag förtjust i att lyfta fram mellanrumsformerna med hjälp av bakgrunden och ljuset.


Här ligger "fatet" uppochner för att torka och skuggorna hamnar då i tomrummet under, fint..... Kanske ska bygga nästa form på det hållet....?! Varje del byggs ihålig för att få volym och fogas sedan samman till ett ornament.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar