http://btikon.se/btstats.js?u=lindaherrlin

söndag 4 september 2016

Hur det går med urnorna


Kanske ni undrar hur det går med urnorna? De har fått klara sig ganska mycket på egen hand i verkstan när jag har varit iväg på andra jobb, men det har de fixat bra.


Så här, insvepta i tyg, för att torka långsamt.....


Jag har ju tittat till dem såklart. Har nu vågat vända på alla utom en och benen bär dem! De är ca 55 cm höga så det är tungt för deras fötter.


Urnorna är byggda i rödlera och penslade med vit engobe, lerfärg. Jag gillar de olika färgskikten och tycker penseln "mjukar upp" reliefernas kanter.


Det återstår några steg, bränning, glasering och bränning igen.






2 kommentarer:

  1. Sååååå fantastiska! Jag slutar aldrig fascineras av din skicklighet. Ska bli såå spännande att se hur de ser ut efter bränning!

    SvaraRadera
  2. Men tusen tack Alicia! Jag vill också se dem färdiga, det är en lång väntan/process! Ska komma ihåg att fota efter bränning, lovar:)

    SvaraRadera